teisipäev, 22. veebruar 2011

Tort Vöökiri

Tõuke sellise koosluse katsetamiseks andis nami-nami retseptivõistlus "Tort isamaale 2011". Olen kaua võtnud hoogu tordi kaunistamiseks Muhu tikandi motiividega ja ei õnnestunud mul seda veel selle tordi pealgi rakendada. Sain enda arvates parema idee Rõuge vöökirjast. Otsisin meeleheitlikult oma rahvarõivaste pluusi taga, et sealt muster maha joonistada aga jäi see mul eile leidmata. Nii ma asusin siis googeldama aga ei saanud sealt ka muud vastet kui Lasvas asuva veetorni pildi, mida ehib Rõuge vöökiri. Joonistasin pildi maha ja asusin torti meisterdama. Ristikestest koosnev kaunistus peaks jäljendama ristpistetikandit :D

Tordi täidis sündis sellest, mis külmikus olemas oli (need olid küll ühe teise koogi jaoks varutud aga seekord läks nii). Põhja koostises domineerib mahe (öko) nisutäisterajahu (Vändra Leib) ja mahedale vastandiks on torti kaunistav muster joonistatud toiduvärvidega (mis on mahedast natuke kaugel).

Retseptile pilku heites tundub see pikk ja keeruline aga tegelikult on see üks väga lihtne tort! Ja kusjuures väga hea - sai ju kreemi maitse koos vennaga paika timmitud ;)

Põhi:
4 muna
80 g suhkur
70 g mahe (öko) nisutäisterajahu
30 g nisujahu

Vooderda 24 cm läbimõõduga lahtikäiva koogivormi põhi küpsetuspaberiga. Vahusta munad suhkruga kohevaks heledaks vahuks. Sega ettevaatlikult juurde sõelutud jahud. Vala vormi ja küpseta ahju keskosas 200 kraadi juures umbes 30 minutit (kontrolli oma ahju aega, sest mul hakkab ahi nõrgaks jääma)!!!

Immutus:

100 g piima

Täidis:

300 g vahukoor
300 g vanilli kohupiimapasta
55 g tuhksuhkur
30 g kamajahu
15 g želatiin
45 g külm vesi

Pane želatiin paisuma. Lõika tordipõhi pooleks. Üks pool pane tagasi koogivormi, milles küpsetasid ja immuta seda piimaga. Vahusta vahukoor tuhksuhkruga, lisa kohupiimapasta ja kamajahu ning sega ettevaatlikult ühtlaseks. Sulata želatiin kas vesivannil või mikrolaineahjus ja vala kreemile. Ühtlaseks segatud kreem vala vormi asetatud põhjale. Teine koogipõhi aseta kreemile ja suru veidikene peale, et see kreemiga haakuks.

Võikreem:

50 g võid, 82%
30 g tuhksuhkur

Kui kook on kapis 3-4 tundi hangunud siis vahusta või ja tuhksuhkur ühtlaseks ja heledaks kreemiks. Suhkrut ei tohi sees tunda olla. Eemalda kook vormist, immuta pealmist osa ülejäänud piimaga ja kata pealt võikreemiga ja servadelt ka biskviidised osad.

Kate:

150 g suhkrumass
toiduvärv

Rulli suhkrumass õhukeseks koogi suuruseks rattaks ja kata sellega kook. Kaunista!

11 kommentaari:

  1. Tänud! :D
    Nii korrektne ta mul küll ei saanud kui ise tahtnud oleksin aga loodan et kannatab vaadata ja hinnata nami-nami žüriil :P

    VastaKustuta
  2. Väga efektne muster ja ilus tort!

    VastaKustuta
  3. Koopatibi - ma tänan komplimendi eest aga sinu eelmise aasta omale jääb kõvasti alla. "Rukkileib" oli sul ikka väga hea idee ;)

    Minukiisu - :D, "tikkimist" tuleb veel harjutada veidi!

    VastaKustuta
  4. VAU kuubis :)
    Väga ilus ja väga huvitavad koostisosad.

    VastaKustuta
  5. Liisi - kas just kuubis :) Koostisosad on jah huvitavad, eriti ajab mind ennast naerma, et mahe nisujahu ja siis toiduvärv selle otsas :D

    VastaKustuta
  6. Hästi elegantse moega tort - lihtne, aga väga ilus ja pidulik ja rahvuslik.

    VastaKustuta
  7. Pille - tänan sind heade sõnade eest ;) Mulle endale meeldib lihtsus (olen seda ka blogis mitmeid kordi rõhutanud).

    VastaKustuta
  8. Minu lemmik tort sellel konkursil. Ilus, puhas, stiilne. Ei ole üle pakutud!

    VastaKustuta
  9. Anonüümne - rõõm kuulda, et kellelegi meeldib minu lihtne ja tagasihoidlik joon!

    VastaKustuta