pühapäev, 23. mai 2010

Rootsi kringel

Paluks mitte küsida, miks selline nimi on kringlile pandud. See on pärit mu onunaiselt, kes andis selle mu emale umbes 10 aastat tagasi ja ma ei mäleta, et ema oleks kunagi selle järgi kringlit küpsetanud. Kahju, sest see on väga hea.
Mõned kogused on veidike minu poolt muudetud. Aga eks igaüks saab ise suhkrukoguse oma maitse järgi välja reguleerida. Antud kogusest saab 2 väiksemat ( ca 600 g) või ühe suure kringli. Ise tead, kas jagad taigan kaheks ja määrid kummalegi eraldi täidise või katad kogu taigna täidisega ja keerad rulli ning lõikad alles seejärel kaheks võrdseks osaks. Edukat küpsetamist!

Olgu veel öeldud, et minu 1 klaas on võrdne 250 milliliitriga.

Taigen:

1 klaas piima
50 g pärmi
2 spl suhkrut
50 g margariini
2 munakollast
~4 klaasi jahu
näpuotsaga soola

Täidis:

150 g võid
10 tl suhkrut
300 g rosinaid
2 tl mooniseemneid

Peale:

tume šokolaad
pähklid (röstitud)

Hõõru pärm suhkruga vedelaks. Lisa käesoe piim (mitte üle 40 kraadi soe - tapab pärmi ära ning taigen ei kerki) ja sool ning sega. Sõelu hulka osa jahust, sega juurde toasoe margariin ja munakollased. Lõpuks lisa ülejäänud sõelutud jahu ja sega ühtlaseks taignaks. Lase taignal umbes 20 minutit soojas ja tuuletõmbuseta kohas kerkida. Praeguste soojadega kerkib taigen toas nagu mühiseb!
Kerkinud taigen rulli kergelt jahusel laual 1 sentimeetri paksuseks. Määri taignale toasoe või, raputa peale suhkur, rosinad ja mooniseemned. Taigen rullida kokku pikaks toruks. Lõika toru pikisuunas lõhki ja tee kahest taignaribast palmik - jälgi, et lahtine taignaserv jääks ikka ülespoole. Mida lõdvemalt palmid seda lamedam tuleb kringel.
Tõsta kringel/kringlid küpsetuspaberiga kaetud küpsetusplaadile. Küpseta 180 kraadi juures umbes 25 minutit (nii pruuniks nagu soovi on).
Kaunista sulatatud šokolaadiga, millele puista röstitud pähkleid. Pähklid rösti kuival pannil pliidil, pidevalt segades.

2 kommentaari:

  1. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mina sain selle paberilehelt, millele mu onunaine selle mu ema jaoks oli kirja pannud ja panin selle kirja nagu seal.
      Tänan Sind Sirle info eest, olen ka nüüd targem ja ehk millalgi proovin ka seda Sinu kirjeldatud viisil küpsetada :)

      Kustuta