pühapäev, 11. september 2011

Ploomijäätis

ehk minu uus lemmik jäätiste seas!

Üle pika aja taaskord üks retseptiga postitus. Seda jäätist sai juba paar kuud tagasi valmistatud aga kuna ma olen nii "laisk" (palju tegemist on maal suvel ja sügisel) siis jõuab see Teieni alles nüüd. Parem hilja kui mitte kunagi!!!

Seekord on põhitoorainete erinevus selles, et vahukoore asemel kasutasin ma piima pealt riibutud koort (elukaaslase emalt saadud) ja endiselt kasutan ma ehtsat lehma piima!

4 munakollast
80 g suhkurt
3 dl piima
3 dl (vahu)koort
ploomimoosi (-võiet)

Piim ja koor kuumuta pliidil keemiseni. Munakollased vahusta suhkruga heledaks vahuks. Kooresegu kalla pidevalt segades munavahu hulka. Nüüd kalla segu tagasi paksupõhjalisse potti ja kuumuta umbes 10 minutit väiksel kuumusel pidevalt lusikaga segades kuni segu pakseneb. Tõsta tulelt ja jahuta kiirelt maha (külmaveevannis). Vala segu jäätisemasinasse ja lisa ploomimoos. Valmis jäätis vala õhukindlalt suletavasse karpi ja pane sügavkülma.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar