teisipäev, 13. aprill 2010

Karamelline pohlatort

Kergelt karamellise maitsega vahukoore-toorjuustutort, mis ei ole väga magus.
Kuna ma ei leidnud kohalikust poest (ei hakka ju Võrru kihutama iga asja pärast) toorjuustu siis tegin koogi kohupiimaga ja sai päris hea. Pohlade kohta võin ma öelda nii palju, et nende suur austaja ma ei ole - mulle ei meeldi pohla intensiivne maitse. Koogis ei ole nende maitse domineeriv, mis oli minu jaoks igati positiivne.


Põhi:

200 g Digestive küpsiseid
75 g margariini

Sulata margariin ja sega see purustatud küpsistega. Suru mass küpsetuspaberiga vooderdatud lahtikäiva küpsetusvormi põhja.

Täidis:

8 dl vahukoort
4 dl fariinsuhkrut
20 g želatiini
200 g toorjuustu
175 g pohli (külmutatud)

Kõigepealt keeda karamellkaste. Selleks pane pool vahukoorest ja kogu fariinsuhkur paksupõhjalisse potti. Lase keema tõusta ja keeda umbes 2-3 minutit. Jahuta maha.
Kui karamellkaste on jahtunud vahusta ülejäänud vahukoor ja sega see toorjuustuga. Vahusta jahtunud karamellkastet kerge paksenemiseni (mul ta väga palju ei paksenenud) ehk nii kaua kuni kastmesse tekivad graanulid. Sega see nüüd vahukoore-toorjuustukreemi hulka. Sulata, eelnevalt vette paisuma pandud, želatiin ja kalla peene nirena kreemi sisse. Sega korralikult mass läbi.
Vala pool kreemist koogipõhjale, puista peale pohlad ja kata ülejäänud kreemiga. Pane külma.

Kate:
3 dl pohlamahla
5 g želatiini (umbkaudu)
1 dl pohli (külmutatud)

Kuumuta 0,5 dl mahlast ja sulata selles želatiin. Sega ülejäänud mahla hulka ja jahuta veidi. Kalla koogile ja puista peale pohlad. Lase külmas seista.


Tee kook oma lemmikmarjadega!!!



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar