reede, 31. august 2018

Pähkli-kollase ploomi muffinid

Ämm tõi mulle ühe kausitäie kollaseid ploome. Kaks päeva seisid need mul külmikus enne kui jõudsin otsuseni, et puhastan need kividest ja nahast puhtaks ja teen püreeks ja panen sügavkülma. Mõned ploomipoolikud aga said kohe ka ära kasutatud. Nüüd kui ma tellimustöid ei tee - lihtsalt ei jõua 1,5 kuuse ja kohe kaheseks saava kõrvalt - on vahetevahel aega omale küpsetada ja uusi asju katsetada. Pikalt kolasin raamatutes ja Internetis ja lõpuks sai kerge omalooming kokku klopsitud.



Vaja läheb:

90 g sulavõid
1 muna
60 g pehmet pruuni suhkurt
50 g suhkurt
220 g hapukoort
210 g jahu
1 tl küpsetuspulbrit
1 tl soodat
näpuotsaga soola
60 g purustatud (röstitud) metsapähkleid + kaunistuseks
ca 18 kollast ploomi

Puhasta ploomid kividest ja soovi korral eemalda ka nahk. Jäta 12 ploomipoolikut muffinite peale panemiseks (soovi korral koos nahaga, mina puhastasin kõik ära).
Klopi muna vispliga lahti. Lisa muna hulka suhkrud, sulavõi ja hapukoor. Seejärel jahu, kergitusained ja pähklipuru. Sega ühtlaseks. Pane iga muffinipesa põhja lusikatäis taigent, nii et põhi kaetud. Jaga neile ploomipoolikud või ploomitükid ( mul olid nahata ploomipoolikud, mida siis sai igasse muffinisse umbes 1 ploomi jagu). Jaota ploomidele ülejäänud taigen ja lõpuks suru iga muffini peale poolik ploom ja raputa peale pähklipuru.
Küpseta 200 kraadi juures ca 25 minutit, küpsust võid proovida vahepeal puutiku/hambaorgiga.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar