neljapäev, 22. detsember 2011

Küpsised mandlite ja jõhvikatega

See postitus jõuab siia seoses Dagrise eestvedamisel toimuvale küpsisevahetusele. Eestis oli selline üritus esmakordselt ja selles osales 18 tublit toidublogijat, mina sealhulgas (kas ma just tubli ja aktiivne olen aga sellisest toredast ettevõtmisest on ju lausa patt eemale jääda).

Mõtlesin ürituse väljakuulutamise hetkest saati, et mis ma siis küpsetan. Variante oli palju aga on retsepte, mida ma avaldada ei soovi ja siis need langesid kohe ära! Nii siis jäigi sõelale ajakirja BBC GoodFood retsept, mis ilmus novembris 2011. Selleks on siis küpsised mandlite ja kuivatatud jõhvikatega (algversioonis pistaatsiapähklitega mitte mandlitega).

Retsept siis järgmine (20-22 küpsist):

175 g toasoe või
85 g hele suhkrusiirup
1 tl vanillisuhkur
225 g nisujahu
75 g mandel
75 g kuivatatud jõhvikas

Sega (käsitsi või vahustajaga) või, siirup ja vanillisuhkur ühtlaseks massiks (ei ole vahustada vaja). Lisa hulka mandlid ja jõhvikad ning lõpuks ja jahu. Vormi taignast käte abil "vorst", mille läbimõõt on 5 cm. Keera see toidukilesse ja aseta vähemalt paariks tunniks külma.
Kuumuta ahi 180 kraadini. Viiluta taigen 1 cm paksusteks viiludeks ja küpseta 12-15 minutit. Lase ahjuplaadil jahtuda, soojalt purunevad kergesti.


Need küpsised rändasid siis postiga Laurale, Jaanikale ja Sillele. Loodan, et küpsised maitsesid.

Kusjuures need küpsised saavad ka tatrajahuga väga head!


Ise sain ma küpsised Meritilt (kahes jaos ja erinevad), Liilialt ja Kerstilt. Kõik olid väga maitsvad ja ära söödud ;)

4 kommentaari:

  1. Aitäh maitsvate küpsiste eest. Läksin töölt tulles pakile järele ja ei suutnud vastu panna kiusatusele kohe pakk lahti võtta ja autos sööma hakata :)

    VastaKustuta
  2. Rõõm kuulda, et vähemalt üks inimene on mu pakikese kätte saanud ja et need maitsesid. Aga kuidas üldine pilt oli kui paki avasid, olid kannatada ka saanud? Siis teab järgmiseks küpsisevahetuseks pakendeid varuma hakata! ;)

    VastaKustuta
  3. Aitäh, küpsised olid väga maitsvad!

    VastaKustuta