neljapäev, 14. oktoober 2010

Makroonid

MAKROON (inglise keeles macaron) on väike ümmargune küpsetis, väljast krõbe ja seest pehme, mis on valmistatud kooritud mandlitest, suhkrust ja munavalgetest. Tihti maitsestatakse makroone kohvi, šokolaadi, maasikate, sarapuupähklite, pistaatsiapähklite, kookospähkli, vanilje või muude lisanditega. Vahel serveeritakse makroone kahe kaupa kokkuliidetult nagu Gerbet’ makroonid ehk Pariisi makroonid.Nende päritolu on iidne. Retsept pärineb renessansiaegsest Itaaliast, täpsemalt Veneetsiast, kuid mõned peavad makroonide sünnkohaks Cormery’d (791). Paljudes Prantusmaa linnades on makroonid saanud spetsialiteediks.

Ei saanud minugi hing rahu enne kui pidin ära proovima. Lugesin Nami-Nami foorumist enne infot ja hakkasin pihta (kogu eelnev info pärineb
siit).

Läksin eile kohe ekstra kohalikku poodi, et osta mandlilaaste. Nagu tavaliselt ei ole seal seda, mida mul just vaja on (tavaliselt kookoshelbeid). Nii ma siis ostsingi 2 pakki mandleid. Need tuli muidugi enne ära koorida (lasin kuumas vees veidi liguneda, siis tuleb koor hästi maha), kuivatada ja seejärel jahvatada. Õnneks on mul olemas vana kohvijahvataja (pisut logu aga õnneks veel töötab).

Retseptiks on:

munavalge 90 g
mandlid 110 g
tuhksuhkur 200 g
suhkur 30 g

Juhendit vaata ka sellelt
samalt Nami-Nami foorumi lehelt. Tegin nii nagu seal kirjas. Lisasin vaid taignale kakaod - said ilusad kreemikat värvi.
Esimene plaaditäis jäi seest nätskeks (iga ahi on isemoodi ja küpsetusajad ka erinevad, ei saa üks-ühele teha alati - mul ahi juba vanake ka :D ). Nii ma siis teist plaaditäit küpsetasingi 15 minutit 160 kraadi juures ja said normaalsed, ei olnud nätsked ja pealmisel osal ei olnud õhku ka all (pealt jäid terveks).
Vahele tegin ganache - vahukoor ja hele šokolaad maitsestatud mandlilikööriga.


Kuna ma ei ole neid maiuseid varem söönud siis esitasin oma õele tellimuse, et kui ta nüüd Tallinnast maale tuleb siis toogu mulle kaasa neid. Kui olen need ära proovinud siis teen ka ise uue portsu. Loodetavasti olen selleks ajaks ka mandlijahu saanud, et siis pääseb poole vaevaga!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar