laupäev, 22. jaanuar 2011

Eksamist

Sai siis nüüd ka kondiitritehnoloogia läbitud. Nii omamoodi jaburat eksamit ma ei mäletagi - aga jäägu selle üksikasjad osaliste endi teada!
Eksamiks oli siis (nii nagu kondiitri eksamilgi) 4 tundi aega, et valmistada 750 g kaaluv martsipanitort vastavalt teemale, mis oli eelnevalt loosiga tõmmatud ja siis 20 moorapead. Praktilisele eksamile eelnes muidugi teoreetiline eksam eelmisel päeval.

Alustan siis moorapeadega. Bušee ja võikreem vahele tulid ilusad aga pumatiga oli jama lugu (mõnel oli veel täpselt sama teema). Pumat jäi ilus läikiv ja sellega olin rahul. Rahul ei olnud sellega, et glasuur jäi kortsu. Kui ma neid eelnevalt paaril korral olen teha proovinud siis sellist jama olnud ei ole (toatemperatuuril seisid enne glasuurimist). Ma ise arvan, et selle põhjuseks oli ikkagi see, et need said külmikust võetud ja glasuurima hakates olid need liialt külmad. Servad olid jahedamad kui keskosa ja see tahenes servadel kiiremini ära ja pealt vajus vedel peale. Eksamikomisjoni esinaine raputas selle peale muidugi kõrvu aga kuna keegi mulle paremat seletust neist seal välja ei pakkunud siis jään ma oma teooria juurde (vähemalt seni kuni keegi selle ümber lükkab)! Veidi erinevate suurustega need said aga eks see ole vähese praktiseerimise häda.

Nüüd siis tordist. Siin ei olegi midagi pikalt jutustada - liiga lihtne, tavaline ja ma ei teagi mida kõike veel. Ma ise ikka veel ei armasta täis topitud ja sigrimigritorte ja jäin siis ka eksamil selle juurde - aga komisjonile ei pakkunud see pinget! Tegin lihtsa tordi oma emale ja vastavalt tellija ehk enda, soovile. Roosid said seekord isegi kenad :D

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar