pühapäev, 10. oktoober 2010

Kingitus :)

Ei ole ma tohutu aeg mitte kui midagi võitnud ja nüüd, näe imet, võitsin! Suhkrukunst.ee pani Facebook.com- is enda fänniks hakkajate vahel loosi baguette´i küpsetamisaluse. Ise ei oleks ma endale küll seda ostma hakanud aga nüüd on mu vormide ja pannide hunnikus üks väärt asi juures. Päris tore on teha kodus poe välimusega saiu :P

Vormi pakendi tagakaanel on kirjas ka mõned retseptid ja nüüd märgin siia ühe, kõige tavalisema, ära ka. Eks jõuan edaspidi ka teised ära proovida ja blogisse üles märkida!

Klassikaline baguette

3 pikka saia

500 g nisujahu

1,5 tl soola

100 g toasooja võid

250 ml käesooja piima

50 g presspärmi

1 spl suhkrut

Murenda pärm ja sega suhkruga n.ö vedelaks. Lisa käesoe piim ja sool. Sega juurde jahu ja pehme või ning sega ühtlaseks taignaks. Lase kerkida ca 30 minutit. Jaga kerkinud taigen kolmeks võrdseks osaks (kaalu) ja vormi 3 pikka saia, aseta saiad rasvainega määritud baguette-vormi ja lase kerkida veel umbes 15 minutit. Soovi korral võid lõigata saiadele ka triibud või ruudud või mida iganes (enne teistkordset kerkima hakkamist).Kerkinud saiu küpseta 200 kraadises ahjus 15-20 minutit (kuldpruuniks). Enne vormist eemaldamist lase veidi jahtuda.


Kerkinud ja küpsenud

Samal päeval tegin veel ka ühte "leiba", mis koosneb tatrajahust, nisujahust, pärmist, keefirist, munadest, veest ja soolast.
Kerkis jube hästi, ise ka ei uskunud et mul mingi asi nii hästi kerkida võib. Panin vormi ja lasin veel kerkida, jälle kerkis hästi. Lõpuks panin ahju ja "leib" hakkas üle vormi äärte pressima, ühest küljest kukkus tükk ära ka :) Väga lõbus oli see küpsetamise protsess! Aga eriti toredaks tegi asja seik, et kui ma selle vormist välja olin võtnud ja maha olin lasknud jahtuda, siis viilu lõigates vaatas mulle vastu AUK!!! Liiga hea kerkimine ei ole ka vist hea! Et ma ei tea mis selle "õõnsuse" põhjuseks võis olla. Kui keegi teab siis ehk annab nõu? Oleksin tänulik enne teistkordset katsetust tarkade sõnade eest!

Terve päts ja lahti lõigatud

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar