neljapäev, 15. aprill 2010

Brownies šokolaadikattega

Varu tunnike aega ja saad maitsva šokolaadikoogi, mida lisaks šokolaadiglasuurile kaunistavad ka purustatud pähklid.

Olen seda kooki teinud umbes 5 aastat ja ikka mul ei saa sellest küll. Sellest on saanud mitmete mu tuttavate lemmik! Kooki võib teha ka nii, et jätad pähklid koogist välja ja kasutad neid kaunistusel või vastupidi. Keegi ei keela ka neid üldse välja jätmast.

Antud kogusest saan mina 20 koogitükki ning küpsetamiseks kasutan ma vormi mõõtudega 25x32 cm.

Taigen:

200 g tumedat šokolaadi
200 g võid või margariini
4 muna
200 g hakitud pähkleid (mina kasutan kooritud maapähkleid)
4 dl nisujahu
2 tl küpsetuspulbrit

Kate:

200g tumedat šokolaadi
150 g hakitud pähkleid

Taigna valmistamiseks sulata kõige pealt veevannil (nõuga kuumas vees) või mikrolaineahjus šokolaad. Sulata ka või. Lase neil veidi jahtuda.
Munad koos suhkruga tuleb kloppida kohevaks vahuks. Sega vahu hulka šokolaadi-võisegu. Seejärel hakitud pähklid ning lõpuks küpsetuspulbriga segatud jahu. Sega mass hästi läbi.
Kata umbes 30x40 cm suurune ahjuplaat küpsetuspaberiga või määri rasvainega. Pane taigen ahjuplaadile ja küpseta ahju keskosas umbes 25 minutit (minul kulus 30-35 minutit, aga kõik oleneb ahjust).
Sulata katte šokolaad ja kata sellega koogipõhi. Šokolaadiga katmiseks ei pea ootama, et kook ära jahtuks - väga edukalt võib katta kohe ahjust võetud koogi. Lõpuks puista peale ka hakitud pähklid ning lase veidike jahtuda. Lõika kook 4-5 cm suurusteks tükkideks.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar