pühapäev, 8. aprill 2012

Pasha, tibakese šokolaadiga

Minu elu esimene pasha, mis täiesti ise tehtud!
Kunagi ammu-ammu, kui ma veel põhikoolis käisin, siis sai mingis n.ö kodunduse tunnis koos tüdrukutega pashat tehtud. Toona see meil minu mäletamist mööda välja ei tulnud ja sellest tingituna ei ole ma selle valmistamist, enne üleeilset, ette julenud ka võtta.

Aga sain hakkama ja jagan seda katsetust ka teiega. Enne uurisin muidugi erinevaid variante lisanditest ja tegemisõpetustest. Põhja eeskuju võtsin Ragne pashast ja lisasin sinna siis juurde seda mida kodus olemas oli ja tundus, et sinna sobida võiks! Siis kui mul mass valmis sai, tundus küll, et sellest asjast asja ei saa - kuidagi väga vedel oli, minu meelest. Vaatamata sellele valasin massi marliga vooderdatud sõelale ja eneselegi üllatuseks tuli välja päris hea asi!

Lisasin massile riivitud šokolaadi kohe, sest siis saab pasha endale pruunika värvuse ilma kakaod kasutamata. Šokolaad sulab soojas massis ära. Kes soovib võib riivitud šokolaadi ka hiljem lisada.



500 g kohupiima
100 g vahukoort
100 g võid
2 muna
75 g suhkrut
1 tl vanillisuhkrut
50 g kuldseid rosinaid
25 g riivitud tumedat šokolaadi
25 g kuivatatud musti ploome
25 g kuivatatud jõhvikaid
peotäis mandlilaaste





Pane potti kohupiim, suhkruga vahustatud munakollased, koor, vanillisuhkur, sulattaud või, riivitud šokolaad, hakitud mustad ploomid ja jõhvikad ning peos purustatud mandlilaastud. Sega mass läbi ja kuumuta tasasel tulel pidevalt segades kuni keemiseni. Võta pott tulelt ja lisa vahustatud munavalged. Vala ühtlaseks segatud mass marliga vooderdatud sõelale. Lase kausi kohal jahedas kohas ööpäev nõrguda.
Järgmisel päeval kummuta see serveerimisalusele ja kaunista meelepäraselt!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar